Strona główna

A- A A+

Multiwyszukiwarki naukowe

Multiwyszukiwarki naukowe. 2014-04-29 07:33.

Przeszukują naukowe zasoby Internetu (artykuły z czasopism, raporty, rozprawy naukowe, repozytoria instytucji). Częściowo docierają także do zasobów tzw. ukrytego Internetu (np. bazy danych, katalogi bibliotek, bazy dziedzinowe, serwisy tematyczne oraz dokumenty w formacie innym niż html). Oferują rozbudowane opcje wyszukiwania i limitowania wyników przystosowane do potrzeb pracowników naukowych.

• Academic Index - multiwyszukiwarka przeszukująca bazy danych i serwisy naukowe tworzone przez biblioteki i konsorcja.

• Bielefeld Academic Search Engine (BASE) - multidyscyplinarna  wyszukiwarka  naukowa stworzona przez Bielefeld University Library. Przeszukuje ponad 10 mln. pozycji naukowych w wielu bazach i archiwach pełnotekstowych dostępnych przez protokół Open Archive Initiative.
  • CiteSeer - wyszukiwarka naukowa działająca na zasadzie indeksu cytowań.
  • Complete Planet - wyszukiwarka baz danych. Daje dostęp do ponad 70 tys. baz i serwisów wyszukiwawczych. Możliwość wyszukiwania wg słów kluczowych lub przeglądania wg kategorii tematycznych.
  • Find Articles - pełnotekstowy serwis umożliwiający wyszukiwanie dokumentów z dziedziny biznesu i  informatyki, zarządzania, ekonomii i finansów, motoryzacji, nauczania, sportu, sztuki.
  • Galaxy - przeszukuje katalog zasobów indeksowanych przez bibliotekarzy dziedzinowych.
  • Google Books - serwis przeszukuje teksty książek. Jeśli książka nie jest chroniona prawami autorskimi lub jeśli wydawca wyraził zgodę, możliwe jest wyświetlenie jej podglądu, a w niektórych przypadkach nawet przeglądanie całej jej treści.
  • Google Earth - wyszukiwarka określonych miejsc na kuli ziemskiej. Darmowa aplikacja (do pobrania ze strony serwisu) umożliwia oglądanie zdjęć satelitarnych i map w różnych powiększeniach.
  • Google Scholar - specjalistyczna wyszukiwarka rejestrująca pełne teksty lub abstrakty prac naukowych (artykułów, raportów, rozpraw, książek), w tym linki do publikacji z wydawnictw komercyjnych.
  • Infomine - wyszukiwarka źródeł dla środowisk akademickich, rejestrująca bazy danych, czasopisma elektroniczne, książki elektroniczne, biuletyny, listy dyskusyjne, katalogi, artykuły, wykazy naukowców.
  • Intute - wielodziedzinowy subject gateway, dający dostęp do wyselekcjonowanych i  zrecenzowanych przez specjalistów źródeł sieciowych, przeznaczonych dla nauki i edukacji.
  • SciCentral - wyszukiwarka z zakresu nauk ścisłych, inżynierskich i medycznych.
  • SciSeek - przeszukuje katalogi stron tworzone przez redaktorów, obejmuje nauki ścisłe i przyrodnicze.
  • Science.gov - katalog i wyszukiwarka zasobów naukowych tworzonych przez organizacje rządowe USA.
  • SearchEdu.com - przeszukuje tysiące witryn edukacyjnych na całym świecie.
  • TechXtra: Engineering, Mathematics, and Computing - bezpłatny serwis przeszukujący jednocześnie 30 baz danych i innych serwisów z zakresu inżynierii, matematyki i informatyki, ułatwia dostęp do książek artykułów, stron internetowych, raportów technicznych, rozpraw naukowych i innych.
  • Vascoda - portal tworzony przez biblioteki niemieckie oferujący dostęp do informacji naukowej z różnych dziedzin.